A szálláshely sztenderdjei
A
betanított szálláshelyi vendéglátó a szakmai alapismeretek elsajátításán túl
ismernie kell az adott szálláshelyeken kialakított szenderdeket, melyek mindig
a megfelelő szakmaiságon alapulnak, de sok esetben speciális feladatokat rónak
a munkavállalóra. Ezeket a sztenderdeket mindig a szálláshelyet üzemeltetők
alakítják ki, úgy, hogy saját munkájukat megkönnyítsék, a vendégek számára
biztosítsák az állandó színvonalú kiszolgálást. A vendégek számára mindezek
nagyon fontosak, hiszen így minden alkalommal a megkaphatják az általuk elvárt
és megkapott minőségű termékeket és szolgáltatásokat.
Mik
lehetnek az ilyen sztenderdek ? A termelésben és az értékesítésben egyaránt
megtalálhatjuk ezeket.
A
teljesség igény nélkül néhány példa :
·
az
asztalok beállítása
·
a
terítés rendje
·
munkaruházat
·
választék
közlés fajtái
·
a
beszállítók kiválasztása, állandósága
·
a
használt nyersanyagok minőségi követelményei
·
a
választék összeállítása
·
speciális
ajánlatok
·
takarítás
rendje
·
díszítési
szokások
·
panasz
kezelés
·
vendég
elégedettség mérése
Minden
betanított szálláshelyi vendéglátó a munkahelyén fogja majd elsajátítani az
adott üzletre alkalmazott sztenderdeket.
- Mit jelent a sztenderd kifejezés?
- Ön találkozott e már ilyennel?
- Kellenek e a sztenderdek?
- Kinek jó, ha sztenderdjeink vannak?
- Mikre vonatkozhatnak a sztenderdek?