A szálláshely sztenderdjei

A betanított szálláshelyi vendéglátó a szakmai alapismeretek elsajátításán túl ismernie kell az adott szálláshelyeken kialakított szenderdeket, melyek mindig a megfelelő szakmaiságon alapulnak, de sok esetben speciális feladatokat rónak a munkavállalóra. Ezeket a sztenderdeket mindig a szálláshelyet üzemeltetők alakítják ki, úgy, hogy saját munkájukat megkönnyítsék, a vendégek számára biztosítsák az állandó színvonalú kiszolgálást. A vendégek számára mindezek nagyon fontosak, hiszen így minden alkalommal a megkaphatják az általuk elvárt és megkapott minőségű termékeket és szolgáltatásokat.

Mik lehetnek az ilyen sztenderdek ? A termelésben és az értékesítésben egyaránt megtalálhatjuk ezeket.

A teljesség igény nélkül néhány példa :

·         az asztalok beállítása

·         a terítés rendje

·         munkaruházat

·         választék közlés fajtái

·         a beszállítók kiválasztása, állandósága

·         a használt nyersanyagok minőségi követelményei

·         a választék összeállítása

·         speciális ajánlatok

·         takarítás rendje

·         díszítési szokások

·         panasz kezelés

·         vendég elégedettség mérése

 

Minden betanított szálláshelyi vendéglátó a munkahelyén fogja majd elsajátítani az adott üzletre alkalmazott sztenderdeket.

iDevice ikon Kérdések
  • Mit jelent a sztenderd kifejezés?
  • Ön találkozott e már ilyennel?
  • Kellenek e a sztenderdek?
  • Kinek jó, ha sztenderdjeink vannak?
  • Mikre vonatkozhatnak a sztenderdek?