A vendég igényinek kielégítése

A vendéglátó szakmában, ahová a szállodások is tartoznak minden vendéglátó-ipari dolgozónak tisztában kell lennie azzal, hogy mindannyian a szolgáltatás szektorában dolgozunk. Ez azt jelenti, hogy minden szállodásnak és vendéglátósnak maximálisan meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy a vendég elégedetten távozzon az üzletből. A szálláshelyi vendéglátó komplex vendéglátó-ipari tevékenységet végez. Ennek a feladatnak az ellátásához ismernie kell a szálláshelyek kialakításával és működésével kapcsolatos szakmai, egészségügyi és egyéb előírásokat is, de mindent tudnia kell a vendéglátással kapcsolatos teendőkről is.

Tájékozottnak kell lennie a mindkét szakterületet felölelő HACCP minőségbiztosítási rendszer ide vonatkozó részeiről, a rendezvények szervezésének legjelentősebb munkafolyamatairól, a vendéglátás és idegenforgalom kapcsolatáról.

Ismernie kell az alapvető jogi-, etikai-, társadalmi-és viselkedési normákat, a fogyasztóvédelmi és a szakmát érintő környezetvédelmi hatásokat is.

Tudnia kell információt és tájékoztatást adni a vállalkozása környékén lévő turisztikai látnivalókról, nevezetességekről, sporteseményekről, egyéb rendezvényekről.    

 

Szakmai munkáját magas színvonalon, becsületesen, hozzáértéssel, teljes odaadással kell végezze!

A szakemberek körében is megoszlanak a vélemények az ügyben, hogy meddig lehet „elmenni”, meddig kell eleget tenni a vendég igény kielégítésének.

Egyértelműen leszögezhetjük, hogy a szálláshelyeken a szállodásoknak, a panziósoknak az otthonuktól átmenetileg távol lévőket kell ellátni olyan körülmények között, hogy a fiziológiai szükséglethez tartozó alvási, pihenési igényét a vendégeknek maradéktalanul el tudjuk látni.

A szálláshely biztosításon kívül a szálláshelyeken kínált valamennyi szolgáltatást ismernie kell és tudnia kell ajánlani azt.

Legismertebb a szálláshelyekhez kapcsolódó szolgáltatások: Mini-bár, uszoda, szauna, fitneszterem, masszás, szolárium, wellness-részleg, transzfer, boy-szolgálat.