A vendég igényinek kielégítése
A
vendéglátó szakmában, ahová a szállodások is tartoznak minden vendéglátó-ipari
dolgozónak tisztában kell lennie azzal, hogy mindannyian a szolgáltatás szektorában dolgozunk. Ez azt jelenti, hogy minden
szállodásnak és vendéglátósnak maximálisan meg kell tennie mindent annak
érdekében, hogy a vendég elégedetten
távozzon az üzletből. A szálláshelyi vendéglátó komplex vendéglátó-ipari tevékenységet végez. Ennek a feladatnak az
ellátásához ismernie kell a szálláshelyek kialakításával és működésével
kapcsolatos szakmai, egészségügyi és egyéb előírásokat is, de mindent tudnia
kell a vendéglátással kapcsolatos teendőkről is.
Tájékozottnak
kell lennie a mindkét szakterületet felölelő HACCP minőségbiztosítási rendszer
ide vonatkozó részeiről, a rendezvények szervezésének legjelentősebb
munkafolyamatairól, a vendéglátás és idegenforgalom kapcsolatáról.
Ismernie kell az alapvető jogi-, etikai-,
társadalmi-és viselkedési normákat, a fogyasztóvédelmi és a szakmát érintő
környezetvédelmi hatásokat is.
Tudnia
kell információt és tájékoztatást adni a vállalkozása környékén lévő
turisztikai látnivalókról, nevezetességekről, sporteseményekről, egyéb
rendezvényekről.
Szakmai
munkáját magas színvonalon, becsületesen, hozzáértéssel, teljes odaadással kell
végezze!
A
szakemberek körében is megoszlanak a vélemények az ügyben, hogy meddig lehet
„elmenni”, meddig kell eleget tenni a vendég igény kielégítésének.
Egyértelműen leszögezhetjük, hogy a szálláshelyeken a
szállodásoknak, a panziósoknak az otthonuktól átmenetileg távol lévőket kell
ellátni olyan körülmények között, hogy a fiziológiai szükséglethez tartozó
alvási, pihenési igényét a vendégeknek maradéktalanul el tudjuk látni.
A
szálláshely biztosításon kívül a szálláshelyeken kínált valamennyi
szolgáltatást ismernie kell és tudnia kell ajánlani azt.
Legismertebb
a szálláshelyekhez kapcsolódó szolgáltatások: Mini-bár, uszoda, szauna,
fitneszterem, masszás, szolárium, wellness-részleg, transzfer, boy-szolgálat.